Gmina Supraśl ogłasza konkurs na prowadzenie ogródków gastronomicznych ulokowanych na terenie Targowiska Miejskiego w Supraślu oraz zaprasza osoby fizyczne lub prawne, posiadające status przedsiębiorcy do składania ofert na prowadzenie ogródków gastronomicznych na następujących warunkach:
1. Prowadzenie ogródków gastronomicznych odbywać się będzie na Targowisku Miejskim w Supraślu ("Mój Rynek") położonym w Supraślu przy ul. Plac Tadeusza Kościuszki na gruncie oznaczonym ewidencyjnie jako działka nr 1513/1. Ich lokalizację przedstawia poniższa ilustracja.
Lokalizacja ogródków gastronomicznych
Wizualizacja ogródków gastronomicznych
Wizualizacja ogrodzenia ogródków gastronomicznych przeznaczonych do najmu
2. Prowadzenie ogródków gastronomicznych będzie odbywać się w oparciu o zawartą z Gminą Supraśl umowę użyczenia terenu ogródka gastronomicznego, markiz oraz ogrodzenia.
3. W ramach jednego ogrodzenia na które składają się 3 markizy wyznacza się maksymalnie 2 ogródki gastronomiczne, z których każdy ma do dyspozycji 1,5 markizy.
4. Na Targowisku w Supraślu dostępne są miejsca parkingowe oraz kontener sanitarno-higieniczny.
5. Wodę i prąd każdy z biorących w użyczenie ogródki gastronomiczne doprowadza do swoich stanowisk we własnym zakresie. Rozliczenie ww. mediów odbywa się na podstawie zdjęć liczników i zgodnie z zapisem umowy.
6. Biorący w użyczenie poszczególne ogródki gastronomiczne mają obowiązek zapewnienia koszy na śmieci dla swoich klientów, niezależnie od koszy funkcjonujących na targowisku (1 kosz na 1 ogródek gastronomiczny).
7. Biorący w użyczenie poszczególne ogródki gastronomiczne mają obowiązek zapewnienia dwóch kabin sanitarnych (toi-toi) wraz z ich serwisem raz w tygodniu (1 kabina na dwa ogródki gastronomiczne). Umiejscowienie kabin należy uzgodnić z Urzędem Miejskim w Supraślu.
8. Biorący w użyczenie poszczególne ogródki gastronomiczne będą zobowiązani do dbania o stan techniczny ogrodzeń ogródków stanowiących własność Gminy Supraśl, a także zobowiązuje się do umieszczenia na nich instalacji z kwiatami.
9. Biorący w użyczenie mają obowiązek zwijania markiz w przypadku silnych porywów wiatru, obfitych i gwałtownych opadów deszczu i burz oraz każdorazowo po zakończeniu handlu. Za wszelkie uszkodzenia markiz odpowiada biorący w użyczenie, a wszelkie koszty naprawy pokrywane są ze środków własnych biorącego w użyczenie. Uszkodzenie markiz i brak ich naprawy skutkować może rozwiązaniem umowy dzierżawy w trybie natychmiastowym.
10. Biorący w użyczenie zobowiązany będzie do sprzedaży przynajmniej 1 produktu regionalnego lub ekologicznego.
11. Biorący w użyczenie poszczególne ogródki gastronomiczne podlegają przepisom regulaminu targowiska oraz wszelkim przepisom prawa obwiązującym w zakresie handlu i gastronomii.
12. Biorący w użyczenie zobowiązani są do opłacania opłaty targowej zgodnie ze stawkami zapisanymi w Uchwale nr III/26/2018 Rady Miejskiej w Supraślu z dnia 28 grudnia 2018 r. w sprawie zmiany uchwały o opłacie targowej (20 zł/dzień).
13. Biorący w użyczenie zobowiązani są do opłacania zryczałtowanej opłaty za korzystanie z mediów dostępnych na płycie targowiska w wysokości 650 zł za miesiąc dla pojedynczego ogródka gastronomicznego.
14. Warunkiem zakwalifikowania w ramach konkursu do podpisania umowy z poszczególnymi biorącymi w użyczenie jest przedstawienie najciekawszej i najatrakcyjniejszej oferty kulturalnej i rozrywkowej związanej z promocją produktów lokalnych i żywności ekologicznej. Kryterium wyboru oferty będzie jej: oryginalność, innowacyjność, różnorodność, pomysłowość i częstotliwość atrakcji. Do umowy użyczenia zostanie wprowadzone dodatkowe zobowiązanie do prowadzenia imprez zgodnie z przedłożoną ofertą, stanowiącą załącznik do złożonej oferty. Wszelkie imprezy, eventy mają odbywać się z częstotliwością nie mniejszą niż raz na weekend, po wcześniejszym ich zgłoszeniu do Urzędu Miejskiego w Supraślu oraz operatora targowiska.
15. Po każdej z imprez, eventów biorący w użyczenie mają obowiązek uprzątnąć plac w celu umożliwienia jego funkcjonowania w kolejnym dniu handlowym.
16. Biorący w użyczenie mają obowiązek prowadzenia swojego fanpage, konta na Instagramie, na którym będą informować o podejmowanych akcjach promocyjnych, terminach eventów i imprez oraz koncertów.
17. Prowadzenie ogródków gastronomicznych obejmuje okres nie dłuższy niż 01.05.2023 – 31.10.2023. Dokładny termin prowadzenia ogródków gastronomicznych zostanie określony przy podpisaniu umów z poszczególnymi biorącymi w użyczenie.
18. Oferty należy składać na adres: Urząd Miejski w Supraślu ul. Piłsudskiego 58, 16-030 Supraśl z dopiskiem „Ogródki Gastronomiczne” do 05.04.2023 r. do godz. 09.00.
19. Osobą do kontaktu jest Kierownik Referatu Ochrony Środowiska i Architektury Pan Maciej Arciszewski tel. 857132733 Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.